Kandemir Coaching & Training
Bruggenbouwer in multiculturalisatie binnen organisaties
  • Home
  • Trainingen
    • Effectief communiceren
    • Assertiviteitstraining
    • Sollicitatietraining
  • Interculturele communicatie
  • Weetjes
  • Contact
    • Bedrijfsgegevens
    • Foto's
    • Referenties
    • Contact formulier

Interculturele communicatie

Hulpverlening aan allochtonen is moeilijker dan de hulpverlening aan autochtonen. Dit komt omdat we te maken kunnen hebben met een andere taal, cultuur, achtergrond, kennis en informatie. Al deze factoren kunnen ervoor zorgen dat het bieden van hulp op een andere werkwijze zal moeten geschieden zodat een optimaal resultaat kan worden gerealiseerd.

Allochtonen zijn meer verbonden met hun eigen cultuur, religie, waarden en normen. Juist vanwege het verschil in cultuur en land van herkomst, is het voor allochtonen van belang dat er begrip en aandacht is voor hun problemen. Vandaar dat ik geloof in een multiculturele dienstverlening waarbij ook allochtone expertise op alle lagen kan worden ingezet. Doel van een multiculturele dienstverlening is om te komen tot een betere communicatie en dienstverlening voor allochtonen.

Elk persoon is uniek, zowel wat betreft afkomst, opleiding, persoonlijke levensloop en professionele carrière. De verschillen tussen elk individu hebben een invloed op relaties en communicatie met anderen.

Door oog te hebben voor verschillen kunt u:

vooroordelen
 verminderen,
misverstanden en conflicten voorkomen, 
voorkomen dat men elkaar beledigt,

wederzijdse waardering mogelijk maken en versterken,
oog hebben voor de sterktes en competenties van het individu.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.