Training effectief communiceren
In communicatie gaat nogal eens iets mis en meestal zijn mensen geneigd te zeggen dat "de ander" daar de oorzaak van is. Maar wie duidelijkheid wil moet zelf beginnen om duidelijk te zijn. En dat is moeilijk: uit angst om te direct te zijn, angst om eerlijk te zijn, uit schaamte of uit gewoonte hebben we de neiging om niet te zeggen wat we eigenlijk willen en moeten zeggen. We gaan afzwakken wat we bedoelen, indirecte vragen stellen, niets zeggen of vervallen in algemeen gereutel. Om een goede verstandhouding te krijgen moeten we helder communiceren.
Communicatiestijlen, klantgericht communiceren, effectief communiceren. Communicatie is een breed onderwerp, waar bedrijven veel aandacht aan moeten besteden. Toch is de term “miscommunicatie” vaak te horen en leidt dit tot onduidelijkheden en problemen. Hoe komt het, dat uw boodschap soms anders overkomt dan gepland? Waardoor ontstaat miscommunicatie of irritatie? Waarom lopen sommige gesprekken moeizaam en andere gesprekken juist soepel?
Wat is uw eigen rol in het voeren van een goed gesprek? Hoe komt u over op anderen?
Hoe kan ik echt effectief communiceren?
Communicatiestijlen, klantgericht communiceren, effectief communiceren. Communicatie is een breed onderwerp, waar bedrijven veel aandacht aan moeten besteden. Toch is de term “miscommunicatie” vaak te horen en leidt dit tot onduidelijkheden en problemen. Hoe komt het, dat uw boodschap soms anders overkomt dan gepland? Waardoor ontstaat miscommunicatie of irritatie? Waarom lopen sommige gesprekken moeizaam en andere gesprekken juist soepel?
Wat is uw eigen rol in het voeren van een goed gesprek? Hoe komt u over op anderen?
Hoe kan ik echt effectief communiceren?